Något typiskt om mig

Publicerad 2012-09-14 00:34:25 i Allmänt,

Jag är väldigt tjejig av mig, ellr det tycker iallafall mina vänner.. Men liksom hallå jag är tjej vad förväntar ni er? Jag älskar att fixa mig iordning det spelar ingen roll om jag ska någonstans, älskar bara att sminka mig och fixa håret och naglar i flera timmar! 
Tycker även att det är väldigt mycket med hyigen och att se fräsch ut, liksom finnar över hela ansiktet är nog det värsta som finns och när jag ser folk som har det så blir jag ännu mer påmind om att jag absolut aldrig vill ha så mycket finnar. Visst vi är tonåringar ALLA får finnar, men liksom man kan ju ialla fall göra allt för att slippa dom. 
Samma gäller hår, asså jag kräks på dom som går med flötigt hår ellr har hår som ser ut som en stor risbuske ellr något, ellr strävt som sandpapper. Liksom lilla vänn gå och duscha för fan, du äcklar din omgivning, haha fan vad jag är elak..
Dagliga rutiner som jag gör, för att hålla mig fräsch och ha friskt och fräscht hår och hy: 
  • På morgonen tvätta ansiktet och tvätta det med visibly clear jag har även doft grapefrukt på den så att det ska lukta gott och fräscht (luktar underbart!!)
  • Smörja in mig med Nivea 
  • sminkar mig, försöker få det att se så naturligt ut som möjligt.
  • borstar håret, om du har tovor så HÅLL i håret för annars sliter det otroligt mycket på ditt hår. 
  • tar ett klick av världens bästa hårolja, så jävla bra är den! phc,hair rapair silkserium for dry & damaged hair (fungerar även som skyddsspray när du plattar håret)
  • Plattar håret
  • Tar lite till hårolja så att håret ska bli lent som samet. 
när jag har kommit hem: 
  • tvättar bort sminket NOGA med visibly clear.
  • smörjer in mitt ansikte.
  • kollar så att jag inte har finnar, om jag har det så tar jag liten klick tandkräm på dom och nästa dag är dom nästan som bortblåsta (y
  • tar en dusch VARJE dag, verkligen masserar in balsamet och låter det sitta kvar i några minuter innan jag tvättar ut det NOGA så att det inte finns kvar något för då blir håret flötigt. 
  • borstar håret 
  • flätar håret 

Det är ju dock inte bara hår och ansikte som ska hållas rent pch fräscht utan andra saker som jag gör varje dag ellr några ggr per vecka är att: 
  • duscha varje dag
  • smörja in min hud, så den inte blir torr och äcklig, glöm inte smörja in fötterna lätt att glömma! 3-4grr per vecka gör jag det, om man gör det varje dag så blir huden som beroende och det är inte heller bra. 
  • ansiktsmask 2 ggr i veckan
  • hårinpackning 2 ggr i veckan
  • raka benen osv 5-6 ggr per vecka (när det behövs) 
  • fixa tånaglarna brukar måla dom med någon neutralfärg bara för att dom inte ska se så äckliga och tråkiga ut (när det behövs)
  • fixa naglarna, oftast lösnaglar
  • smörjer in mina händer varje dag 2-3 ggr per dag
  • träna
  • försöker äta nyttigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela