Misslyckad dag, redan från start.

Publicerad 2014-01-09 18:57:24 i Allmänt,

Denna dagen har varit en sån där jobbig dag som helst aldrig hade fått uppstå, hade gärna sovit över hela dagen, haha. Började med att jag försov mig i 3 timmar, vaknade klockan 11 istället för 7.. Ska cykla till skolan i ösregnet, kommer dit när lektionen är slut och vi har lunch. Jag var ju hos läkaren idag så skulle inte gå på lektionerna på eftermiddagen heller.
 
Märker att min häst står inne, fast han borde ha varit ute, blir förbannad på att de inte släppt ut honom och inte meddelat mig om de trotts att så fort ens häst inte har kommit oavsett anledning ska ägaren informeras om det omdelebart för att själv kunna åka ner och ta ut den, men nej som jävla vanligt så gör dom inte sitt jobb och detta är inte första gången, och sen kommer dom med sina värdelösa bortförklaringar,håll käften säger jag bara, det är min HÄST som drabbas av det, dom får redan gå ut så otroligt mycket mindre än vad som är hälsosamt för en häst + små hagar, om dom inte ens får vara ute den tiden, så är det enligt lag djurplågeri, tycker det är riktigt jävla dåligt. Vi går på ett ridgymnasium vi ska lära oss att sköta om våra djur på rätt sätt, vilket verkligen inte görs! Om vi gör något fel så blir det ett jävla liv och vi får skäll och till och med F-varning för minsta lilla misstag, men lärarna därimot får tydligen skita i att göra sitt jobb och bete sig hur fan dom vill mot oss elever, ibland är det ett stort jävla skämt och det står jag för till 100%.
 
Senare på dagen så åkte jag till läkaren med Viktor som körde mig, det gick hyfsat bra, kanske inte riktigt som jag ville att det skulle gå men inte heller någon katastrof. Åkte tillbaka till skolan och fixade allt med hästen, helt dygnsur stackarn efter att de regnat hela dagen, men nu står han och myser med ett fleccetäcke och värmer upp sig igen. 
 
Ikväll ska jag bara ta det lugnt, kolla på film, borde egentligen plugga men är redan på ett sånt piss humör så inte lönt att göra mig ännu argare känner jag, haha. Kristin kommer kanske lite senare också, får hoppas på att hon kan få mig på ett bättre humör, det brukar hon iallafall få, bra de och skönt att hon står ut med mina humörsvängningar, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela